وبلاگ توسعه خبری رهام نیوز

وبلاگ توسعه خبری رهام نیوز | فرهنگ، بهداشت و سلامت، هنر، تکنولوژی، مد و فشن

وبلاگ توسعه خبری رهام نیوز

وبلاگ توسعه خبری رهام نیوز | فرهنگ، بهداشت و سلامت، هنر، تکنولوژی، مد و فشن

وبلاگ توسعه خبری رهام نیوز، یک وبلاگ آموزشی، فرهنگی و خبری است که به همت جمعی از فعالان جوان در حوزه وبلاگ نویسی در حال فعالیت است. مطالب این وبلاگ همگی تالیفی است و سعی شده است که با بهره گیری از موضوعات به روز و مورد نیاز در جامعه، مطالب مناسبی گردآوری شود.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

میزان پرداختی ساکنین در قانون مشخص نشده است در صورتی که قوانین مربوط به مدیریت ساختمان به‌ روشنی در مورد قسمت های مشترک ساختمان و مجتمع های بزرگ توضیح داده است و مشخص کرده است که حق شارژ از سوی ساکنین باید پرداخت شود. این امر بدین دلیل است که هزینه‌های محاسبه‌ شده توسط مدیر به صورت دستی و یا با نرم افزار مدیریت ساختمان، در هر ساختمانی متفاوت از دیگری است. آنچه بدیهی است پرداخت حق شارژ برای تأمین هزینه‌های مشترک است و این هزینه‌ها یا برای هزینه‌های لازم برای استفاده، حفظ و نگهداری عادی ساختمان و تأسیسات و تجهیزات مربوطه استفاده می گردد و یا هزینه‌های مربوط به حقوق مدیران. اگرچه پرداخت حق شارژ وظیفه‌ای است بر دوش همه ساکنین آپارتمان، با این حال برخی ساکنین از پرداخت حق شارژ شانه خالی کرده و یا در پرداخت این هزینه تأخیر دارند. در صورت خودداری مالک یا مستأجر یا استفاده‌کننده از پرداخت سهم خود از هزینه‌های مشترک، مدیر ساختمان فقط حق قطع خدمات مشترک را دارد نه خدمات اختصاصی را؛ بنابراین اگر مدیر ساختمان بدون رعایت مراتب بالا، خدمات مشترک را قطع کند خودش قابل‌تعقیب بوده و از نظر کیفری به‌عنوان ممانعت از حق به مجازات حبس محکوم می‌شود.

نظارت مدیر بر سایر مسئولیت‌ها

ممکن است در ساختمان افراد دیگری مثل سرایدار، نگهبانی، مسئولان نظافت، باغبان و… نیز وظیفه‌هایی بر عهده داشته باشند.استخدام این افراد، نظارت بر حسن انجام وظایف، پرداخت حقوق آن‌ها از جمله وظایف مدیر ساختمان است.تمامی این موارد هزینه ایی را شامل می شود که در نرم افزار مدیریت ساختمان  قابل ثبت می باشد.

نرم افزار شارژ ساختمان و مدیریت هزینه ها و مستندسازی آن‌ها

با توجه به شارژی که ماهانه از ساکنین دریافت می‌شود، مبلغی در اختیار مدیر ساختمان قرار داده می شود و او تصمیم می‌گیرد که این بودجه صرف چه چیزهایی شود. برای مثال هزینه‌های مربوط به پرداخت حقوق سرایدار ساختمان، تعمیر و نگهداری ساختمان، زیباسازی و هزینه‌های ضروری و پرداخت قبوض از این محل تأمین می‌شود. همچنین مدیر ساختمان برای شفاف‌سازی باید گزارش این هزینه‌ها را به صورت ماهانه به اهالی ساختمان ارائه و آن‌ها را از نحوهٔ هزینه‌کرد بودجه آگاه کند. این کار با نصب نرم افزار ساختمان برای مدیر ساختمان و ساکنین به سهولت قابل اجرا است.

نرم افزار شارژ ساختمان  و جمع آوری شارژ ماهانه از ساکنین

برای مدیر ساختمان جمع آوری شارژ ماهیانه از ساکنین ساختمان کار دشوار‌ و پردردسری است. همیشه افرادی پیدا می‌شوند که حتی پس از اینکه هزینه‌های ساختمان برایشان به طور کامل توضیح داده می‌شود، باز هم حاضر نیستند سهم‌شان را از این هزینه‌ها پرداخت کنند. مدیر ساختمان باید شرایطی فراهم کند که افراد با رضایت کامل شارژ ماهانه‌شان را بپردازند و روش‌های مناسبی برای جریمه کردن افرادی که شارژ ماهانه‌شان را به‌موقع تحویل نمی‌دهند، در نظر داشته باشد تا حق سایر ساکنین ساختمان ضایع نشود. تمامی این موارد در نرم افزار مدیریت ساختمان به صورت جز به جز مشخص گردیده تا تمامی ساکنین از آن مطلع گردند و از قوانین دیرکرد پرداخت شارژ مطلع گردند. تعیین درصد جریمه به عهده مدیر و با تایید ساکنین می باشد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی